Kahwin bukan satu beban, selagi anda menggunakan prinsip 6 kehidupan!

Kahwin-bukan-satu-beban-selagi-anda-menggunakan-prinsip-6-kehidupan

Kahwin di rumah emang mengerikan terutamanya jika anda tidak mempunyai apa-apa aktiviti, pasti ia akan membuatkan anda berasa letih dan tepu. Walaupun ada yang mengatakan ia adalah lazat terbiar dan tiada beban tanpa perlu memikirkan waktu bekerja.

Tetapi ia adalah satu soalan yang tidak baik pada pendapat saya, sejak kerja pasti namanya kita perlu menghabiskan banyak tenaga. Tetapi anda perlu tahu jika ia bekerja banyak faedah berbanding kepada anda secara senyap-senyap sahaja di rumah.

Untuk anda yang menganggur tidak menganggap hal ini menjadi satu beban, kerana selagi anda terus berdoa dan cuba akan pasti dibantu kok untuk mendapatkan pekerjaan. COBA deh anda menggunakan prinsip-prinsip 6 Jika ianya tidak beban menganggur sekiranya anda kemudian menyesal.

Enam prinsip hidup jika menganggur bukanlah satu beban

1. Terus bangun di pagi hari dan melaksanakan aktiviti-aktiviti harian

Kahwin-bukan-satu-beban-selagi-anda-menggunakan-prinsip-6-kehidupan


Terus bangun di pagi hari dan melaksanakan aktiviti-aktiviti harian
Mungkin sedikit sukar untuk mewujudkan pengangguran untuk bangun awal kerana pada dasarnya mereka tidak pekerja pejabat atau seseorang yang terpaksa melakukan kerja-kerja di waktu pagi. Tetapi anda harus mampu memaksa diri saya untuk kekal berjaga pada waktu pagi dan melakukan perkara-perkara kecil seperti sukan, membantu di rumah, membersihkan alam sekitar atau hanya duduk berehat di teres sambil menikmati suasana yang rumah misalnya, semalam.

2. Berkumpul dengan orang-orang yang sudah mempunyai pekerjaan

Kahwin-bukan-satu-beban-selagi-anda-menggunakan-prinsip-6-kehidupan


Walaupun anda terbiar tidak pernah malu untuk berborak dan bertukar idea-idea untuk rakan-rakan anda yang sudah mempunyai pekerjaan. Oleh itu anda harus mampu untuk menggunakannya dengan apa komunikasi dengan mereka, pasti ia akan membantu anda untuk memperbaiki sikap kepercaan diri anda dan bersedia untuk bersaing dalam mendapatkan pekerjaan yang dilakukan.

3. menggali keluar berpotensi lulus hobi

Kahwin-bukan-satu-beban-selagi-anda-menggunakan-prinsip-6-kehidupan


Hobimu mana-mana, pastikan anda konsisten menjalankannya. Mungkin kali ini anda hanya fikir bahawa ia hanya satu hobi hanya hiburan dan akan mengungguli hanya letih. Tetapi dari masa ke masa, anda akan menemui idea dapat keuntungan menerusi hobi.

Sebagai contoh kita mempunyai hobi menulis, baik apabila anda menggali ke potensi anda benar-benar banar mahir. Kemudian, anda akan mendapati bahawa hobi menulis yang boleh menghasilkan pelbagai pil dari penulis lepas mampu untuk menerbitkan buku sendiri.

4. mengasah otak dan menambah wawasan melalui media dan maklumat

Kahwin-bukan-satu-beban-selagi-anda-menggunakan-prinsip-6-kehidupan


Daripada apa yang anda hanya secara senyap-senyap tiada aktiviti di rumah, mending anda cuba untuk mengasah otak dan menambah wawasan melalui Internet media. Selain itu ianya juga bermanfaat untuk diri sendiri mengapa, kerana anda akan mendapat Sains dan pastinya akan menjadi berguna kepada anda kemudian apabila anda akan mula bekerja.

5. Dijalanin sabar dan terus bersyukur

Kahwin-bukan-satu-beban-selagi-anda-menggunakan-prinsip-6-kehidupan

Akhir sekali, Adakah anda pernah melihat hidup anda dengan sebelah mata. Jika anda sedang menganggur, maka sabar dan jalankanlah hadapi dengan senyuman. Anda juga harus berterima kasih kerana anda masih mempunyai peluang untuk hidup seribu lebih dijelaskan dengan kerja-kerja yang anda betul-betul impian.

6. cuba mendapatkan pendapatan daripada satu perkara yang mudah

Kahwin-bukan-satu-beban-selagi-anda-menggunakan-prinsip-6-kehidupan

Cuba untuk mendapatkan pendapatan dari satu perkara yang mudah
Walaupun anda di rumah, terbiar kalau-Kalau anda membazirkan masa anda hanya untuk tidur dan makan sahaja. Tapi coba deh yang boleh anda fikirkan untuk mencari hasil daripada satu perkara yang mudah. Bermula dari perniagaannya untuk menjadi seorang Freelance yang mampu mendapatkan pendapatan yang cukup.

Selain itu, di zaman sekarang teknologi sudah maju, anda boleh memanfaatkan Internet untuk mencari pendapatan.

Akhir perkataan

Well itulah adalah 6 prinsip hidup jika ia tidak terbiar beban, maka pada asasnya kita mesti kekalkan positif pemikiran Ya dan Jangan sekali-kali daunted yaa menunaikan semua yang anda inginkan.

Mudah-mudahan dengan adanya artikel ini dapat memberi manfaat kepada mencipta khususnya pembaca blog ini.

Jika anda suka artikel ini anda semua boleh berkongsi kepada rakan-rakan kalian dan jangan lupa untuk tinggalkan komen Ya terima kasih.


Berlangganan update artikel terbaru via email:

0 Response to "Kahwin bukan satu beban, selagi anda menggunakan prinsip 6 kehidupan! "

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Download-game-construction

Iklan Bawah Artikel